Sosyal Medya ve Reklam Dünyasında Yeni Yaklaşımlar

Yrd. Doç. Dr. Ezgi Akpınar

 

“ Eğitimin öğlen yemeği arasında CarrefourSA CEO’ su Hakan Ergin ile katılımcılar arasında tanışma ve sohbet toplantısı gerçekleştirilecektir.”

 

Eğitim Tarihi: İlan edilecektir.

Eğitimin Süresi: 10.00 - 17.00 

Eğitim Yeri : MEF Üniversitesi Maslak Kampüsü

Eğitimin Ücreti: Eğitim Ücreti: 500 TL + KDV ( Haziran 2016’ ya kadar geçerlidir. Haziran 2016’ dan sonra eğitim ücreti 500 USD + KDV ‘ dir.) 

Eğitim İçeriği:

Ürünlerin, fikirlerin, sloganların yayılması için sosyal medya temel bir taş haline geldi. Markalar daha çok takipçileri ve beğenileri olsun isterken, siyasetçiler milyonlarca insana sosyal medya üzerinden ulaşmak amacında çalışmaktadır. Peki bir fikri, ürünü, sloganı yaymak için sosyal medyayı nasıl kullanmalıyız? Twitter’da çok takipçinin olduğu, Instagram’da çok beğeninin olması sosyal medyada başarı anlamına mı gelir? Sosyal medyada gerçek başarı nasıl elde edilir? 

Tüm zamanların en çok paylaşılan reklamları biri olan, Evian markasına ait "Roller Babies" adlı reklam 55 milyon kez görüntülendi, ancak reklamın satışa çok az etkisi oldu ve hatta o yıl marka pazar payı kaybetti (O'Leary 2010). Bu durumda, sosyal medyada yapılan aktivitelerin geri kazanımlarını nasıl ölçmeliyiz?

Ürünler, fikirler ya da sloganlar nasıl başarılı olur? Sosyal medyada başarılı olabilmek için öncelikle içerik üzerinde çalışmak gerekir. Bu eğitimde sosyal medyada başarılı olabilmek için 6 temel prensip (STEPPS) paylaşılacaktır.

 

Eğitmen : Yrd. Doç. Dr. Ezgi Akpınar

 

Yrd. Doç. Dr. Ezgi Akpınar Sosyal medya, kulaktan kulağa pazarlama ve tüketici davranışı üzerinde çalışmaktadır. MEF Lisesi’nden birincilikle 2001 yılında mezun oldu. Koç Üniversitesi Ekonomi ve İşletme bölümlerini üstün başarı ile 2005 yılında tamamlayip, sırasıyla burslu olarak kabul edildiği Tilburg Üniversitesi Pazarlama yüksek lisansını ve Erasmus Üniversitesi Pazarlama doktarasını onur derecesi ile bitirdi. Wharton Business School, Vrije University Amsterdam ve Sabanci Üniversitesi’nde pazarlama profesörü olarak görev yaptı ve 2014 itibariyle MEF Üniversitesi’nde İşletme Bölüm Başkanı olarak çalışmaktadır. NYTimes Best Seller yazarlarından Jonah Berger ile yapmış olduğu çalışmalardan dolayı 2014 yılında McKinsey tarafindan pazarlama alanındaen iyi akademisyen seçildi. Viral reklamlarda marka kullanımı üzerinde devam ettiği projesi Tübitak tarafından desteklenmektedir. Unruly, Google gibi birçok şirket ile ortak projeler yürütmekte olup, çalışmalarını alanında en prestijli dergilerde yayınlamıştır.