Skip links

YABEM – Sınıf İçi Ölçme Değerlendirmede Bilişsel Strateji ve Öz Kontrol Becerilerinin Kullanımı Sertifika Programı

 

Değerli Eğitimciler,

Sınıf içi sınavlarda hazırladığınız açık uçlu soruların, öğrencilerinizin düşünme becerilerini ne ölçüde desteklediğini yeniden değerlendirmeye ne dersiniz?

Bu atölye, öğretmen ve öğretmen adaylarının açık uçlu soruları öğrenci bakış açısından analiz etmelerine ve bu sorular aracılığıyla üst düzey bilişsel becerilere yönelik farkındalık kazanmalarına katkı sağlamayı hedeflemektedir.

Bilişsel stratejilerin sınıf içi uygulamalardaki yeri, araştırmacının doktora tezinden elde edilen bulgular doğrultusunda ele alınacak; katılımcıların bu stratejileri ortaokul düzeyindeki öğrencilere nasıl kazandırabileceklerine dair uygulamalı çalışmalar gerçekleştirilecektir.

Teorik bilgilerin pekiştirilmesi ve bu bilgilerin öğretim süreçlerine etkili biçimde entegre edilmesine yönelik olarak tasarlanan bu çalışma, mesleki gelişiminize bilimsel ve pratik bir katkı sunmayı amaçlamaktadır.

Atölye Başlıkları

  • Açık Uçlu Sorularda Sınıf İçi Sınavlara Giriş ve Soru Türleri
  • Sınıf İçi Sınavlarda Hazırlanan Açık Uçlu Soruların İncelenmesi ve Grup Tartışması
  • Aktif Öğrenme Yöntemleriyle Üstbilişel Beceriler, Kuram ve Uygulamadaki Yeri
  • Web 2.0 Araçları ve Hybrit Öğrenme Yöntemleriyle Üstbilişsel Becerilerin Deneyimlenmesi, Öğrenci Motivasyon ve Öğrenmesindeki Yeri Grupla Tartışma, Değerlendirme ve Yansıtıcı Gözlem Paylaşımı
  • Retention Ölçeği Uygulaması ve Flipped Video Çekimi Performans Görevi

*Atölye sonunda katılımcılara katılım sertifikası verilecektir.

Başvuru, Katılım ve Kayıt Kuralları

Eğitim Tarihi: 13.12.2025

Son Başvuru & Kayıt Tarihi: 12.12.2025

Eğitim Süresi : 1 gün / 7 saat

Eğitim Günü: Cumartesi

Eğitim Yeri: MEF Üniversitesi Maslak Kampüs / Yüzyüze Eğitim

Eğitim Ücreti (TL):

  • Bireysel başvuru için: 4,545.00 TL

*EFT/Havale ile veya anlaşmalı bankalar aracılığıyla 3 aya kadar taksitli ödeme imkânı sunulmaktadır.

*Fiyatlara KDV dahildir.

Eğitmen Hakkında

Dr. Bengi Birgili Karabulut 

Dr. Bengi Birgili-Karabulut, MEF Üniversitesi (İstanbul) Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümünde araştırma görevlisi olarak çalışmaktadır. 

Doktora derecesini Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara) Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim dalından almıştır. 2019 yılında Avusturya Viyana Üniversitesi’nde konuk araştırmacı olarak bulunmuştur. Ortaokul düzeyinde iki yıllık matematik öğretimi deneyimi ve lise düzeyinden lisans derecesine kadar üç yıldan fazla öğretim deneyimi bulunmaktadır. 

Doktora sonrası çalışmalarını , WERA Mentorluk Programı İşbirliği kapsamında Singapur, Nanyang Teknoloji Üniversitesi Ulusal Eğitim Enstitüsü – Psikoloji ve Çocuk ve İnsan Gelişimi Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Chue Kah Loong ile tamamlamıştır.

Araştırma ilgi alanları sınıf içi değerlendirme, eğitimsel nörobilim, öğretim tasarımı, program geliştirme ve değerlendirme ve flipped learning’tir. 

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu, Avrupa Eğitim Araştırmaları Derneği (EERA) ve Uluslararası Test Komisyonu (ITC) tarafından çeşitli yayın ödülleri almıştır.